torsdag 12 juli 2012

Ridtur och kofösning

Tanken var att jag skulle gå och lägga mig extremt tidigt ikväll. Jag har varit helt tömd på energi denna vecka. Men vid åtta kom jag på att jag ville ta en ridtur på hästen. Så jag hämtade hästarna från hagen och sadlade mitt busfrö till hästkrake. Han gillar inte regn, men trots täta skurar så var han hur duktig som helst genom hela ridturen. Han skrittade bitvis väldigt fint på långa tyglar, vilket är ett moment vi tränat mycket på. Och han travade lugnt utan att lägga på "travar traven".


På hemvägen tog vi en tur förbi korna, och jag inser då att alla kalvar är på fel sida staketet. Det var bara att smacka iväg hästen hemåt och hämta foder i en hink. Sedan tillbaka för att locka in dem igen. Det gick bra och inte långt senare så var alla inom lås och bom i hagen igen.

Äventyrslystna djur.


Med ståtliga horn!

Nu får det vara nog med äventyr för ikväll, nu är nämligen alla djur nattade och jag har fortfarande chans att få en hyfsat tidig kväll!

Godnatt alla där ute!

/Sandra och djuren

6 kommentarer:

  1. Å vad mysigt ni har på gården, jättefin uteplats, ska bli spännande att se slutresultatet. Vad mysigt det lät med en kvällsritt, och när du nattade alla djuren. Maffiga horn.

    Kram Ninna

    SvaraRadera
  2. How awesome that you can just go out and get your horse for a 'tur' in the country! ;-)
    And those longhorns are beautiful!

    SvaraRadera
  3. Vackert och stämningsfullt på alla vis!
    Hoppas art du fick en riktigt god natts sömn och känner dig mer energifylld idag.

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att det blev en liten kvällsritt, så att de små buskalvarna fick komma på rätt sida staketet igen:-)
    För många år sedan när jag jobbade på ridskola, så kom alla 17 lektionshästarna lösa från hagen en dag! Snacka om att jag fick panik, som råkade vara själv just då! Men lyckligare hästar vet jag inte om jag sett förut. De racade runt stallet, bort runt hoppbanan, runt fotbollsplanen och tillbaka igen. Runt, runt, varv efter varv...Tog även en liten tur in på grannens gräsmatta!
    Efter en stund slog det över på mig med, och jag kunde inte annat än gapflabba åt det hela:-) Var liksom i ganska kraftigt underläge;-)
    Hästarna kom tillslut på plats, och ridklubben fick bekosta reparation av grannens gräsmatta och fotbollsplanen, men det är en annan historia;-)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Du är bäst du!
    Kram från mamma och pappa.
    Vad gjorde vi utan dig?!

    SvaraRadera
  6. Åh, jag blir så fruktansvärt avundsjuk (på ett bra sätt) när jag läser detta och ser bilderna! Exakt så som ni har det vill jag ha det, men djur och gård, hus och trädgård. Det kryper i mig och jag vill bara göra allt jag kan för att få det att hända. Har tittat igenom bloggen ett tag nu och är mycket glad att du kommenterade min så jag kunde hitta hit! Super. :)

    SvaraRadera