lördag 19 april 2014

Sköna bönan

Träningen fortsätter med sköna bönan, alltså Klara! Igår blev det ridning i paddocken igen. Jag sadlade henne och tog på sidepullet, sedan en grimma över och longerade henne först och tränade även lite annat markarbete för att se vilket humör hon var på.


Tycker hon passar så fint i den ljusa sadeln då hon nästan är svart.


Klara lyssnar bättre och bättre för varje pass, och hon är otroligt lättlärd, och har man dessutom lite godis i fickan förstår hon ännu snabbare, hehe.


Hon har också gjort framsteg i backningen, till och från så backar hon spikrakt;



Hon var väldigt följsam och vid gott humör så efter lite kel;



Så steg jag upp i sadeln och hon stod blickstilla, YEY! Hon har blivit så bra på det!


Men mest för min egen del så ledde Kalle henne idag medan vi tränade, ett steg bakåt, men jag måste tänka på säkerheten också. Allt gick bra dock och hon gör fina framsteg. Idag ska jag fortsätta kratta och fixa med korallen, vill så gärna kunna jobba henne där nu!

Det är utmanande att ha unghäst, och jag har aldrig ridit in eller ens haft en förut, men det är en sån himla resa, som går både upp och ner! Man kan verkligen bli frustrerad och vilsen ibland samtidigt som det ger sån enorm glädje när man lyckas! 

Kram Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar