onsdag 19 mars 2014

Inridning: På egen hand

Äntligen har vi kommit så långt med Klara att jag nu har ridit henne tre gånger själv utanför paddocken.  Hon har inte visat några tecken på att skena eller ställa till med något annat hittills. Hon har varit riktigt lugn.  Vi har gjort detta i samband med att vi hämtar dom i hagen på kvällen. Jag har tagit med sadel och sidepull tränset, så man känner sig mer trygg än barbacka, åtminstone de två senaste gångerna, första red jag barbacka.
    Vi tog en tur på ca 10-15 minuter och Kalle gick framför och ibland bakom med Gubben i grimskaft.
    Jag gick volter med Klara, ryggade, stannade och gick serpentiner. Hon är med på allt, känns extra kul med just sidepullet. Det behövs verkligen inget bett. Det markarbete vi lagt ner på henne så som att stanna på kommando, backa, trava osv (även om alla kommandon inte sitter 100% än), det har gett så fint resultat nu när jag sitter i sadeln. Kul att övning faktiskt ger färdighet!


Nöjd tjej efter träning, väntar på lite gotta.

Kram Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar