torsdag 6 december 2012

Blog-Award!

Tack snälla Ninna som skickat en award till oss här på Stolpås Gård!





Det blir så mycket text om vi alla skulle svara på denna award, så jag (Sandra) fick äran att skriva ner detta!

Med denna utmärkelse följde en del frågor som jag nu ska svara på:

Favoriter:
Att kliva ut i mörkret tidigt på morgonen, med hunden slingrandes runt benen och höra snön knarra under stövlarna när man går mot stallet, hälsa på alla djuren och ge dom något gott att tugga på. Klia tackorna bakom öronen och leda ut hästarna med sina tjocka mysiga täcken till hagen. Då myser jag!

Det här gör mig alldeles bubblig av lycka:
Att jag faktiskt har en alldeles egen häst!

Favoritplats på jorden: Nashville i Tennessee - USA. Om man inte räknar med Stolpås såklart. Ingen stad har gjort så stort intryck på mig som just Nashville.
 
Bästa godiset:
Skumtomtar och knäckklubbor. 

Det tackar jag inte nej till:
En resa till Cheyenne - Wyoming. 

Drömyrket som aldrig blev av:
Mitt drömyrke är att bli serietecknare, men den drömmen håller jag på att arbeta mig in i, så den hoppas jag fortfarande på. Men ett yrke som aldrig blev av är nog veterinär - som många djurtokiga tjejer. 

Vilken historisk person skulle du vilja bjuda in på en tacokväll?
Buffalo Bill.

Bästa köpet:
Min cowboyhatt från Nashville. Den är underbar!

Dagens "Skulle verkligen vilja ha":
Ett nothäfte med Taylor Swift låtar - vilket är beställt, men jag skulle verkligen vilja ha det NU!


----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Med awarden följde uppdraget att skicka den vidare till bloggar som har färre än 200 följare. 


  • Berätta på din blogg vilka du nominerar och länka till deras bloggar
  • Svara på frågorna du fått av den som nominerat dig
  • Hitta på nya frågor till de du nominerar
  • Skriv på deras blogg att de är nominerad  
  • Jag använde mig av frågorna som skickades till mig.

  • Jag nominerar följande fantastiska & inspirerande bloggar:

4 kommentarer:

  1. Jättegrattis till välförtjänt Award!!!
    Så roligt :)
    Intressanta svar att läsa.

    Önskar er alla på gården en fin avslutning på denna vecka och en trevlig andra advent-helg :)
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Vad goa och underbara ni är!
    Roligt att läsa dina svar, att få lära känna dig lite mer.

    SvaraRadera
  3. Gokväll alla på Stolpås, ni är väl värda eran award. Jättemysig blogg och ljuvliga bilder. Roligt att läsa dina svar Sandra. Kan tro att det blir många knäckklubbor nu såhär i jultider;)

    Hoppas ni alla får en trevlig helg
    Kram Ninna

    SvaraRadera
  4. Tack Sandra, jag har nu fullföljt mitt uppdrag! Haha, jag såg den rolig sak, jag var ute och skodde Moas häst Tintin från northernshowhorses förra veckan, liten liten värld :D
    Hade bra!

    SvaraRadera