torsdag 13 december 2012

Hyacinterna

sprider en underbar doft i vårat hus,
bara vi sticker in näsan genom dörren.


Det är verkligen en doft av jul...


Återvunnet är temat på min övre julgrupp,
egen tillverkad.


Den på det röda fatet,
 fick jag i söndags då vi hade glögg-mingel här.
Tack!
Glögg och pepparkakor är ju en annan riktig juldoft.


Nu till helgen hoppas jag hinna ta in julgranen och klä den.
Då kommer det att dofta ännu mera jul!

Vad har ni för juldofts favoriter?

Önskar er alla en riktigt trevlig helg!

Kram på er,
Sussi på gården

6 kommentarer:

  1. Hyacinter hör julen till, fina grupper i era glaskupor. Det finns många dofter som ger julkänsla glögg, apelsin med kryddnejlikor mm.
    Får väl se vad som blir gjort i helgen men ingen idé att stressa, jul blir de ändå.
    Önskar er en skön helg/kramen

    SvaraRadera
  2. Visst är julen en en dofternas högtid :)
    Hyasinter är en av mina favoritdofter, men även doften av glögg, saffran, pepparkakor....Ja listan kan göras lång...och snart fylls huset av en doft till...julgransdoft ;)
    Även här!!
    Önskar er en fin tredje adventhelg
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  3. Mmmmm mysigt och gott med juldofter av glögg, pepparkaksbak & lussebullar, julgran, varma sterainljus, nötter, julskinka....var tar det stopp?

    Hoppas även jag till julgran och julpynt till helgen

    kram kajsa

    SvaraRadera
  4. Mmmm hyacint är en av favoriterna, men det finns väl egentligen ingen juldoft som inte är härlig?!
    Tyvärr så är jag lite allergisk mot hyacint, men måste ändå ta några sniff varje år:-)
    Ha en härlig helg/
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Jamen jag håller verkligen med..doften av hyacinter o pepparkakor kan man liksom inte vara utan till jul.
    Så fin julgrupp du gjort !

    Kramen till dej

    SvaraRadera
  6. Hyacinter doftar underbart. Mina favoritjuldofter är clementiner, glögg och vörtbröd. Jag tog in granen idag också så nu doftar det julgran :-) Kram.
    /Liv

    SvaraRadera