torsdag 16 april 2015

Odling pågår


Här skolas plantorna om för att få plats och må så bra som möjligt.


"Dexters laboratorium" kallas min uppdrivningsbänk här hemma.


Sedan får blommor och kryddor flytta till större krukor och bara ha solen som ljuskälla.
I den praktiska ampeln jag fick av min mamma och kollegorna då jag fyllde år, samsas nu både två sorters Basilika och Svartöga.


Till och med bordsdekorationen till påsk börjar få små rötter i sina vaser!


Men ännu njuter vi av dem...sedan kanske vi kan få fortsätta med det ute i trädgården?!


De fortfarande ganska mörka kvällarna gör att ljus konsumtionen ännu är relativt hög här hemma.

Tänder ni också mycket ljus?

Kram Sussi på Stolpås













8 kommentarer:

  1. Vilket fint inlägg! Du kan verkligen det där med grönt du, och det bästa är att du delar med dig av dina små mästerverk! :) ljus är det ingen mening man tänder i detta hushåll, då kommer kalle och blåser ut dom igen. .

    SvaraRadera
  2. Så härligt det är att se plantorna växa till sig!
    Sorgligt med korna! Jag hoppas att ni kommer igen snart och få må bra.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så trevligt att få sätta ut dessa planter sedan. Det är en
    lovande tid just nu, det behöver vi allesammans.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  4. Go kväll!
    Så kul att se hur det växer och frodas!
    Här blir det inge ljus på varken kvällar eller mornar. Det är så ljust ute nu..så jag behöver inte ens tända lampor på kvällen. Nu gör jag det ändå..för att det ser lite mysigt ut!
    Önskar dej en fortsatt härlig kväll! Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Oj vad du fixar ;)....jag som inte ens har satt ut penséer ännu på bron....det måste snart göras nu...
    Kram bia

    SvaraRadera
  6. Blir mycket fint när det är dags att flytta ut allt ni odlat.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  7. Så härligt att få vara ute och odla :)
    Hoppas du får en fin fredag , kramen

    SvaraRadera
  8. Oj så frodigt!!! Du har gröna fingrar ser jag :) Jag besökte äldsta dottern igår och hon hade också en hel del odlingar på gång.

    Och så praktiskt och fint med ampeln!

    Kramar aka

    SvaraRadera