måndag 18 juni 2012

Etapp ett klar

det vill säga vårbruket.
Tessan och jag har plockat sten,
Sandra har harvat och vältrat,


Peppson har sått.
Arrak har full sysselsättning att hålla koll vart alla är...


Fårhagen till baggarna flyttade Tessan och jag.


Så nu har de nytt gott gräs att äta


och vi håller tummarna för att Charlie vill hålla sig på rätt sida!


Rymmare Charlie i högform,
gräset är alltid grönare på andra sidan...


Efter fulla dagar ute med gårdsjobb,
blev det god mat ute i den ljumma sommar kvällen,
okej då jackan fick man ha på sig?!
Vart är sommar värmen?


Ha en fin midsommar vecka nu allihopa!

Kramar Sussi på gården.

3 kommentarer:

  1. Så flitiga ni varit! Ni är väl värda lite midsommarfirande nu låter det som.

    SvaraRadera
  2. Hej Sussie & alla andra på härliga Stolpås. Vad vackert dukat det var med meloner och allt, härliga färger.
    Ni som har djur, jag har några,(massor)funderingar om valpning? Våran tik Tess ska ha valpar och det är första gången vi är med om detta. Var hos veterinären för att prata och bli lite lugn men det var inte riktigt det bemötandet jag väntade mig. Maila mig gärna så kan vi ta det där, om du har tid och lust alltså. Vore snällt isåfall. Kram Ninna
    ninna.lindeberg@live.se

    SvaraRadera
  3. Absolut ska jag göra det! Är på jobbet nu, tar det när jag kommer hem.
    Önskar en fin torsdag!
    Kram Sussi

    SvaraRadera