söndag 10 juni 2012

Hästmorgon!

Det blev en sån där härlig hästmorgon för mig denna morgon. Först tog jag och min före detta travare till häst en tur med rockarden. Han älskar att dra vagn, han blir pigg och vaken och vill gärna göra rätt! När vi kört en runda så avslutade vi med en snabb trav på banan som ligger här vid gården. Han gillar att sträcka på benen, och jag lovar att det går fort!
     När vi kom tillbaka till stallet bytte jag häst och körde en runda med Ludde också. Jag fick nämligen låna honom av Lilly. En lite annorlunda upplevelse, jag är van mitt stora varmblod och hans långa ben, så att köra denna lilla shetlands ponny kändes väldigt stillsamt. Men jag älskar det! Vi travade runt en vända och jag fick till och med farmor att åka med på en tur (och hon är livrädd för allt som har med hästar att göra!). Och nu har det såtts ett frö i mitt huvud. En till ponny på Stolpås kanske? Om någon vet av en go och glad shetlands ponny som är inkörd så hör av er till mig!

Ludde

God afton!
/Sandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar