fredag 30 mars 2012

Nu kommer dom!

Nu har de första lammen äntligen kommit! Dom är pigga och friska, nu är det bara att vänta fram mot kvällningen och se så att ingen blir utstött och att alla får äta. Annars får man rycka in med flaskan.

Detta bagglamm har Lilly döpt till "Bebis". 


En tjej och en kille.

Bebis på nya äventyr!



Tänk vad snabbt dom är på benen! Nu vill man gosa med dom direkt, men den första tiden är det viktigt att det bara är mammans lukt som fastnar på lammet, annars finns risken att hon stöter bort dem. Så det är bara att hålla ut!

Imorgon blir det märkning och vägning. Och förhoppningsvis finns det fler lamm i hagen snart!

Ha en underbar fredag alla underbara där ute!
/Sandra 

3 kommentarer:

  1. Oooo, vad mysigt!
    Jag saknar verkligen lammningen. Som barn sov vi i ladugården i påsktid, för att inte missa en sekund av dessa under. Att jag var allergisk både mot hö och päls hade ingen som helst relevans i sammanhanget. Det var bara härligt.

    Tack för din kommentar på min blogg, den gjorde att jag hittade hit, vilket jag är glad för.

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt med lamm.Mina föräldrar hade det när vi var små...min ene bror hade getter kommer jag ihåg! Jag fick ta hand om kycklingarna o hönorna..Gillar det skarpt! Ha det gott sandra,hälsa mamma...saknar henne! Kraam / Gunilla

    SvaraRadera
  3. Åå lilla Bebis är ju helt underbar, måste vara svårt att inte få gosa med dom direkt. Haha fina bilder på gården utan och med snö, och fågelholken var jättefin när den lyser. Kram på er/Ninna

    SvaraRadera