onsdag 28 mars 2012

Säkraste vårtecknet

Det säkraste vårtecknet av alla är att allt är så skitigt, eller ser skitigt ut. Gräset är brunt, träden är kala, det är grus på gräsmattan, löv på backen, bilarna är det knappast värt att tvätta och hagarna är lerigare än någonsin. Vilket leder till att hästarna ser ut som monster.

Så igår köpte jag en ny tvättsvamp till hästen, för snart är det varmt nog att tvätta av honom ett lager smuts.




Men snart blommar våren ut, det är bara att vänta!

Som Evelyn påpekade i föregående inlägg så är ju vår stallkatt Sara faktiskt en grabb, visade det sig när vi skulle sterilisera henne (eller honom då). Men för mig förblir hon alltid en tjej som heter Sara, för en grabb utan kulor, det är ju nästan en tjej.

/Sandra

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilket härligt liv på landet ni har med alla djuren.
    Det är kanske lugnast att sterilisera hingsten om man inte har den som avel;)
    Det är faktiskt svårt att se på kattungarna var det är för kön. Min dotter fick byta namn på sin katt som var en hona.
    Här i Skaraborg blåser det för fullt så jag håller mig nog inne idag.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. så kul att ni hittade till oss så vi fick chansen att ta del av erat fantastiska djurliv. Bilderna är helt underbara! Vi önskar en fin dag! kram emelie och elin

    SvaraRadera
  3. ja vilket bra kännetecken på våren,stämmer väldans bra!Usch idag försvann våren så plötsligt...Men ska inte klaga ändå;)) Ha det gott ♥ Gunilla

    SvaraRadera
  4. Vi har inte haft något regn på ett tag så mina hagar är ganska torra.
    Fast ett och annat fiffigt rullställe har allt sötnosarna hittat ialla fall:-)
    Jag hade en undulathona som hette "Lennart", så då kan väl er hankatt heta "Sara";-)
    Ha det gott!
    Kram Maria

    SvaraRadera