lördag 7 juli 2012

Godnatt från Stolpås!

Dag har blivit kväll och jag tänkte passa på att säga godnatt från oss på Stolpås. Jag tog med mig kameran på min kvällsrunda till djuren så ni kunde få hänga med:

Fåren kom springandes när det rasslade i pelletshinken.
Korna som går tillsammans med fåren blev också nyfikna.
42:an har täten tätt följd av Frida Snedhorn. 

Hästarna i full galopp! Dom tycker att det är rätt skönt att
få komma in i sina boxar på kvällskvisten. 

Baggarna låg och myste.
Söta Willy i bakgrunden.
Efter att jag varit hos baggarna gick jag för att hämta hö på logen åt hästarna. Och när jag står där och fyller säckarna med hö så kommer hela baggflocken springandes med en himla fart! Det är tur att man inte är mörkrädd annars hade man kunnat skita knäck i spiraler! 
    Varför dom sprang rakt genom staketet är ett problem för morgondagen, jag tog och nattade dem i stallet istället. Det var helt klart uppskattat!

Rota följde med på hela kvällsturen! 

Jag älskar utsikten över lägdorna, det är det finaste jag vet!


Godnatt allesammans!
Önskar
Sandra och djuren

3 kommentarer:

  1. Så fint vi har, man får ju hemlängtan ;)
    Kram mamma och pappa

    SvaraRadera
  2. Så underbart ni har det med busbaggar och allt

    SvaraRadera
  3. Så kul att ni får hålas med det ni håller så kärt! så hade mina föräldrar det när jag växte upp så därför tycker jag det är såå roligt att följa er...härliga bilder minsann...hälsa mams! Kram Gunilla

    SvaraRadera