söndag 15 juli 2012

Häst, baggar, blommor och leverpastej

Jag startade dagen med att ta en tur med hästen. Vi har kört stenhårt denna vecka, vi har varit ute och ridit nära nog varje dag. Eftersom han är duktigare på att dra sulky än att ridas så har jag nu gett mig tusan på att jag ska träna just ridningen mer än någonsin med honom nu! Vi tränade på att skritta med långa tyglar, göra halt med hjälp av kroppstyngden och svänga med hjälp av skänklarna. Westernridning med andra ord. Det går inte fort fram, men det går inte bakåt heller.

Vilopaus.

Jag är väldigt nöjd med min westernsadel. Man sitter hur skönt som helst och dessutom är den himla praktisk! Snart snör man väl fast kalvarna i hornet också, man vet aldrig!

Westernsadeln.

Efter ridturen trimmade jag ett spår runt en slänt kallad Bruksstugebacken här på gården. Namnet kommer från att det förr stod en bruksstuga längst ner i backen, men det kanske man kunde lista ut själv!
Sedan satte jag upp ett fårstängsel runt hela slänten och släppte ut vår hungriga små baggar där. Får är de bästa gräsklipparna, ingen maskin kan göra deras jobb med lika gott resultat!

Smuts i nya hagen.

Nu är det dags att vattna alla mammas blommor, dom är ju nämligen på semester mina kära föräldrar och har lämnat gården under min uppsikt. Och jag kan säga att alla djuren är en baggis jämfört med mammas blommor! Nervöst springer jag omkring här och är rädd att dom ska dö allihop!

Mamma gillar att pryda sina uteplatser med
MYCKET blommor.

Men fina är dom ju såklart!

Leverpastejs mackor.

Efter mycket slit så är det gott med en kopp hett te och rejäla leverpastejs mackor. 

Nu kommer det snart besök hit till gården, så det är bara att hoppa i duschen!

Trevlig söndag till er alla!
/Sandra

2 kommentarer:

  1. Så hemsk är väl inte blommorna...eller jag ;)
    De mår säkert toppen!
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Jag kan helt förstå din oro. Har varit i samma situation dock utan djuren. :)
    Lycka till!
    Och de är väldigt fina.

    SvaraRadera