söndag 20 januari 2013

Den lille draghunden


Wille är ju alltså en dansksvensk gårdshund blandat med en skvätt papillon. Inte den ras man först tänker på när man tänker drag med hund. Men när kompisen började prova drag med sin kelpie (en lite mer lämpad ras) så tänkte jag att va tusan - det är ju bra motion det där med längdskidor, och ja, hunden behöver ju komma ut. Kanske man kan kombinera så att han springer bredvid i alla fall? Så idag provade jag. Och Wille drog iväg och jag flög efter, jag märkte ganska snabbt att han kunde dra mig utan problem på flacken och även lite uppförs. Jag tror vi har en ny hobby på gång, Wille och jag.


Wille

Ha en fortsatt härlig söndag!
/Sandra och Wille

2 kommentarer:

  1. Verkligen en riktigt söt liten Wille!!
    Kramis till er båda :)
    Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. So if I understood your story correctly, Wille can pull you along on your cross-country skies when necessary? That is awesome! :-)

    SvaraRadera