onsdag 23 januari 2013

Do what you love

Love what you do!


Ny balar till djuren och lyckan är total i hagen.


Tackorna tyckte vi tog för lång tid på oss,
så de gick ut ur hagen och åt så länge...
Men när vi körde in sista balen så följde de så snällt med in i hagen igen,
de är ju så charmigt härliga!


Kraftfoder till tackorna i fårstallet morgon och kväll det tycker dom är toppen,
de bara rusar in då de ser att man kommer.


Baggarna Sven, Willy och Charlie står i stallet nu.
De får inte träffa tackorna förrän till hösten igen.


Juliet gårdens nyaste medlem, som jag fick i julklapp av Sandra!
Tänk att få en sån sötnos på julaftonsmorgonen.
Jag var ju lycklig som ett barn =)
Nu skämmer jag bort henne så mycket jag kan...


Piconett, Sandras kanin blir ju såklart också fortsatt lika bortskämd,
om man nu kan skämma bort djur?
Jag tycker inte de kan få förmycket närhet, kärlek, tid och nyttigheter.
Oavsett djursort.


Hästarna gillar också att man pysslar på i stallet så de slipper stå där själva med baggar och kaniner ;)


Rota följer med morgon och kväll på djurrundan.
In i stallet, upp på hö-vinden, till får och kor.
Hon är så go och rar,
spinner och kurrar hela tiden.


Vid matkoppen i fårstallet möter Sara också upp!
Det är en kille egentligen,
men det upptäcktes inte förrän han skulle steriliseras...
Veterinären  öppnade men där fanns inga äggstockar,
så det var bara att sy ihop och kastrera istället!
Men vi kunde inte byta namn,
så det är en kille som heter Sara...
men det går ju precis lika bra ;)


Tillsammans äter Rota och Sara sedan med god aptit!


Jag kan inte tänka mig en bättre och mer glädjande morgon och kvälls syssla!

Kramar till er alla,
Sussi på gården


7 kommentarer:

  1. Det låter verkligen härligt! Och härlig är även fårens ull i snön, de ser så kramgoa ut.

    SvaraRadera
  2. Ååå såå mycket söta och fina djur ni har!!

    ♥Kikar in för att önska dig fortsatt fina vinterdagar♥

    Tack för alla fina kommentarer du delar med dig av till mig :)

    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  3. Känner igen mig från de då jag flyttade ut på landet med mina barn. Det var så roligt med djuren vi skaffade oss får, häst, hönor å kaniner, det var härliga tider.
    Önskar er en skön dag/kramen

    SvaraRadera
  4. Jag känner riktigt den goa stall/ladugårdslukten. Så mysigt att gå omkring i stallet och pyssla och kela med alla fina gosiga djur. Det är ju så fint. Ni har gjort ett kanonjobb. Så fint det var med årstidskorten.

    Kram Ninna

    SvaraRadera
  5. Blir såg glad när jag ser sånna här bilder. så härligt med djur. Jag önskar jag hade haft möjlighet att ha en egen gård.

    Sofia

    SvaraRadera
  6. Ja det är en tacksam syssla att utfodra djuren:-)
    Mina hästar får bara kraftfoder en gång om dagen, vid insläppet tidigare, men jag fick ändra det till kvällsfodringen istället.
    De var så "gottesugna" att de blev lite väl glada att ta in från hagen.
    Tyckte inte att de skulle få belöning inne för att de busade på vägen in.
    Nu går de lugnt och snällt in igen, men den störste av dem står och bockar och "piper" i boxen istället när jag kommer för att kvällsfodra.
    Märkligt att det kan vara så gott, det där...:-)
    kram Maria

    SvaraRadera
  7. Vilka fina bilder du tagit från er gård, era djur är ju jättemysgia

    kram kajsa

    SvaraRadera