måndag 14 januari 2013

Kvällstur med hästen

Jag och hästen tog en kvällstur idag, längs landsvägen. Han skötte sig utmärkt, hade faktiskt kunnat lämna tränset hemma. Han svarade fint på skänklarna och jag kunde låta tygeln bara ligga mot manken. Det är så roligt när han är på det humöret, vilket faktiskt blivit mer ofta på sistone!

Gubben

Kristin som har underbara http://westernbloggen.se/ skrev lite om att använda juterep till olika hästgrejer - och det är ju roligt för det har jag nämligen också provat på! I somras gjorde jag en bosaltygel till Gubbens repgrimma. Tyvärr har han ju så stort huvud så den blev egentligen för tajt med tygeln på, men jag provade den några gånger och det funkar jättebra att rida med! Ska knyta en egen repgrimma som passar hans huvud bättre - eller om jag rent av köper mig en bosal.

Bosal tygel av juterep.

I repändarna fäste jag lite läderbitar med hjälp av ett tunnare snöre. 

Lite läder och snöre på ändarna.

Han trivs i allafall i sin nya box här på gården, han nästan springer in genom dörren och nästan glömmer bort att han lider av klaustrofobi! Det är roligt och se att det man byggt verkligen är uppskattat!

Gubben trivs i sin box.

Önskar er alla en trevlig kväll!
/Sandra

3 kommentarer:

  1. Ååå ser ju helt underart ut i stallet, han ser väldigt stolt ut Gubben. Jättemysigt med ljusslingan. Vad roligt att kunna göra sin egen grimma, jättefint ju.

    Kram Ninna

    SvaraRadera
  2. Ååååå sååå mysigt och fint allting!! :)

    Klapp från mig till Gubben...hihih..

    Önskar dig en finfin onsdag vännen

    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  3. Inte undra på att han vill in i stallet!Så fint som han har det där!!!
    Kul att du tittade in hos mig :)

    Ha det gott
    /Heléne

    SvaraRadera