torsdag 4 april 2013

Årets sådd

av tomater, paprika, gurka och


blomman för dagen har just börjat kika upp i sålådorna.
Inne i vithuset på gården.


Tänk att dessa små senare ska ge så god skörd


både i och utanför växthuset...


Min södern-rabatt från förra sommaren,
den gav så bra utdelning så det blir en till i år! 


Medan gurka tomat och paprika får trängas i mitt lilla växthus.


Längtar efter att få sitta där och njuta!


I helgen ska det sås och planteras om mera,
 hoppas jag ;)

Vad hoppas ni er ska innehålla?

Trevlig helg på er alla rara som kikar in till oss!

Kram Sussi på gården

8 kommentarer:

  1. Dette gör en glad och lycklig! Lycka till med årets sådd!

    SvaraRadera
  2. Det var INTE dåligt så mycket ni sått!

    Hoppas det går lika bra som förra årets...ser jättefint ut :)

    Önskar er alla på gården en riktigt fin helg
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  3. Såg verkligen avkopplande ut att få sitta där.

    Hoppas helgen ska vara solig och varm, men hörde att det skulle komma snö, I hope not!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Lyckliga du som har ett växthus, då
    kan du börja odlingarna nu. Hoppas ni
    slipper snö, men det ser ut som det är
    annat väder på gång.
    Ha en toppenhelg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Oj så mycket du har börjat att så...håller tummarna att det blir massor med fina plantor.
    Ha en skön helg/kramen

    SvaraRadera
  6. Nu blir jag avis Sussi! Har inte börjat än med grödorna,kommer inte plats här inne tyvärr! Men snart så,växthuset väntar på mej:)) Kram Gunilla

    SvaraRadera
  7. Jamen det är ju så härlig tid nu..har några tomatbebisar i fönstret inne, längtar till jag få så första salladen i växthuset !

    Kraaam

    SvaraRadera
  8. hej sussi och kul att du hittade min blogg,vi bor låååångt från varandra men verkar syssla med en del samma...idag har vi hämtat tång från stranden till potatislandet

    SvaraRadera