onsdag 17 april 2013

Kväll i stallet

Äntligen så är det lite ljusare på kvällarna, så man faktiskt ser något när man rider ut. Idag var det också varmt i luften, det känns nästan som utomlands. Det luktar liksom - varmt.

Ludde och Gubben.

Gubben står i startgroparna för att komma ut. Ludde är lite avis. 

Sadeln.

Jag är så nöjd med sadeln min, den börjar bli sådär härligt sliten och jag kan slänga runt den utan dåligt samvete. Jag behöver inte vara rädd för att den ska bli skitig, för det är den redan. 

Gubben.

Stallkatten Rota var som vanligt med och strök sig runt bena. Hon är så härligt ullig i pälsen. Och tovig...

Rota.

Om bara vädret håller i sig så slipper vi snart snön här. Men än ligger den tjock över åkrarna. 

Ha det gott!
/Sandra

3 kommentarer:

  1. Det ser härligt ut!
    Här håller faktiskt solstrålarna så sakteliga på att vinna över snön, till översvämningens fördel.

    SvaraRadera
  2. Ludde, Gubben och Rota är ett riktigt härligt gäng....så jättefina :)
    Tänk så mycket fina djur ni har runtomkring er på eran gård!!
    Hoppas du fick en fin ridtur med Gubben, på din sköna sadel :)
    Härligt!!!!
    Önskar dig fortsatt fina vårdagar.
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  3. jaa man bliver lite avundsjuk på Er,
    nej nu ljuger jag, men det låter härligt.
    >Men jag skulle aldrig våga hur sadeln än må vara.
    Men jag älskar att läsa om era dagar.
    Kram Hajan

    SvaraRadera