måndag 1 april 2013

Solen

har lyst på 


hela påskhelgen,
underbart!


Det smälter och tinar fort och mycket på dagarna,
men de kalla nätterna gör att det finns mycket snö kvar ännu...


Här har en dörr börjat satts igen mellan pannrum och stall,


men såklart fattas det ju gipsskivor ;)


Snickeriet har rensats/städats och Peppson har börjat isolera och sätta upp inner-väggarna,
det blir toppen bra.


God påskmat har det också slunkit ner!


Hur har er påsk sett ut?

Kramar Sussi på Stolpås

8 kommentarer:

  1. Gissar att den snön rasat ner med
    en liten smäll nu, för vilket väder
    vi fick under påsk. Solen har varit
    ovanligt generös.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. En härlig påsk!
    Här ligger också snön envist kvar tror solens godhet om dagarna.

    SvaraRadera
  3. Hej Sussie. Vad kul att du hittade till mig :) för nu hittade ju jag till dig/er också! Ska bli kul att kika runt här och se hur ni har det på gården ;)
    /mia

    SvaraRadera
  4. Härligt när solen värmer, du ska se att den där snön tinar bort snart :-) Kram
    /Liv

    SvaraRadera
  5. Hejsvejs !
    Så gött påskväder vi haft..men det är samma här..minusgraderna på nätterna gör att mkt snö ändå ligger kvar.
    Så kär jag blev i den byrån på bild..den med massa lådor..till salu kanske..hi hi !

    Kramar till dej från mej.

    SvaraRadera
  6. Härligt när solen skiner och man får komma igång med sina projekt, man blir så glad...själv har påsken innefattat champangeprovning & urgod mat i karibiska toner, massor med skratt och så lite trötthet och vila och massor med mys..igår satte jag mig en stund i solen och bara njöt

    Kram kajsa

    & ja, du får gärna "sno" idén om att odla en gräsmatta på bordet - för det blev en succé ;)

    SvaraRadera
  7. Tänkte bara berätta att jag bytt blogadress från jitterbopbaby.blogspot.com till http://encowgirlsdrommar.blogspot.se/ =)

    SvaraRadera
  8. Ojojoj ja här har påsken gått i samvarons och matens täcken!!! Gått upp flera kilon har jag på den veckan! Alltså FÖR MYCKET GOD MAT OCH DRYCK! Dags att hålla igen med andra ord!
    Kram

    SvaraRadera