fredag 29 mars 2013

Tre tidiga påskägg

Igår kom det tre tidiga påskägg till Stolpås, i form av lamm! Nu är våren här på riktigt. Ja, trillingar blev det. Tre stycken vita krabater som alla är otroligt pigga och nyfikna.
Som varje år vill man namnge de första lammen, innan de blir för många så man blandar ihop dem. En fick genast ett namn av en kollega på jobbet, så det blev Jonsson. Den andra namngav jag själv efter en annan kollega på jobbet, det blev Gunnar. Och den tredje var det syrran som satte namn på, Peggy. Så där har vi en fin trio: Jonsson, Gunnar och Peggy!

Gunnar.

Det är bara det att det var två tjejer och en grabb, så Jonsson är en tjej. Men vad gör det när vi har en hankatt som heter Sara?

Peggy

Nu är det väntans tider på resten av tackorna, men dom är ju smälltjocka så jag hoppas att vi inte behöver vänta allt för länge.


Jonsson, Gunnar och Peggy.


Peggy.

GLAD PÅSK till er alla!
Och hoppas att det fina vädret håller i sig!

/Sandra



7 kommentarer:

  1. Vad mysigt! =)

    Glad Påsk till er!


    Sofia

    SvaraRadera
  2. Oh my, your little lammies are the cutest! I'm using the picture of Peggy where she is saying something as my screensaver for today! :-)

    SvaraRadera
  3. Så enormt söta!
    Här håller vi tillgodo med blott kycklingar. Men de är bra söta de med om dock pyttiga.

    SvaraRadera
  4. Åhh så fina
    ..vilken fin påsk present ni fick då..Härligt med era namnval tycker jag...Glad Påsk på dej fina Sussi ♡Gunilla

    SvaraRadera
  5. Vilka ljuvliga små påsklamm!
    Jag hade en undulathona som hette Lennart, så då kan väl lilla Jonsson heta Jonsson:-)
    Och Grattis till Mamma Sussi! Det verkar som om vi råkade fylla år på samma dag:-)
    Härlig fortsättning på påsken!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. ja vad spelar namnen för roll, jag vet hasr min mamma
    berättat att jag hette NISSE ända till jag föddes,då blev det HARRIET,ha,ha så kan det gå.

    kramar

    SvaraRadera
  7. Härligt med lammungar! Det för mig tillbaks till tiden, när vi hade får.
    Jag känner en honkatt som heter Nisse. Jag har däremot inte någon katt som heter Sara, men en dotter med det namnet. Vår kisse heter Pelle.
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera