söndag 3 mars 2013

Mars

en så härlig månad,
drar mig till minnes vad som hände förra året just denna månad...


Härlig tid att rida ut i,


eller bara följa med på en promenad som Arrak och jag gjorde.


Ludde mös i vårsolens första värmande strålar.


Tackorna ska klippas så de blir såhär fina och korthåriga igen.


Det grillas och lagas mat utomhus,
underbart gott!


Ytterdörren får stå öppen och ljungen på bron sjunger på refrängen.


Ute töar det och så småningom så tittar påsk/pingstliljor och tulpaner upp,
det är en härlig tid då jorden vaknar till igen!

Fast ännu har vi bra med snö kvar...


Men vad är väl som väntans tider ;)

Kramar och en fin vecka till er!

Sussi på gården. 

3 kommentarer:

  1. Så mysigt! Ludde är så himla söt =)

    Korvgrillning vore något i det härliga vädret...synd att jag inte tycker om korv haha =) Får grilla något annat.

    Ha en bra vecka du med!

    MissJitterbop

    SvaraRadera
  2. Så mysigt med hästtur och grillning,
    aldrig smakar korv så gott som grillad
    ute. Jag har inte ridit sen jag var ung
    tjej, pappa och farfar hade hästar då.
    Ha en fin vecka
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Riktigt fina bilder och dagar ni haft ...ren lyx, med det vackra vädret, utevistelse, korvgrillning ute och till det alla fantastiskt fina djur....kan knappast bli bättre :)
    Hoppas ni får en fin vecka alla ni fina där på gården <3
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera