fredag 8 mars 2013

Så var tiden inne...

för fårklippning!


Alla tackorna följde med upp till stallet,
även fast det bara var fyra som skulle bli klippta i kväll.
De vill ju alltid vara tillsammans.


Sandra och Nicklas höll som de lovat i klippningen,
här är det Ully som blir friserad av Sandra i vårens senaste frisyr ;)


Kickan, Tiffany och Lakrits väntar spänt på resultatet,
tro om Ully har valt samma frisyr hon med?!


Baggarna tyckte det var jätte kul att tackorna kom och hälsade på.
om än bara på vägg avstånd...

Det är första året vi klipper själva,
förut har vi anlitat en fårklippare.
Men övning ger färdighet.


Istället för tulpaner till helgen köpte jag hem en Julros att ha på bordet.
Tycker de är såå fina!
Har jag tur kan jag plantera ut den och få den att överleva år från år,
det vore ju toppen =)


Trevlig helg till er alla!

Kramar,
Sussi på gården


8 kommentarer:

  1. Ja de e ett slit när fåren skall klippas, dom blir så roliga efter, de e som dom inte riktigt känner igen varandra.
    Ha en skön helg/kram

    SvaraRadera
  2. Oj så duktiga Ni är,som klipper själva era får.
    Det måste ju kännas toppen att klara av det.
    Jag har inte följt Farmen hela tiden Men där har det ett får som verkar mer tamt, fåret gillar AK
    och de pratar med varandra, verkar det som.
    Lycka till med era namngivna, hoppas De gillar
    frisyren De får.
    kram / Hajan

    SvaraRadera
  3. Så gulliga de är och det måste ju vara skönt att få klippa sig när man är så rufsig...hihi... ;)

    Hoppas att ni får en alldeles underbar helg
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  4. Det var bra gjort och klippa själv, det
    enda jag klippt är våran cockerspaniel
    och det var svettigt. Kan tänka mig att
    ett får är ung lika pigg på och klippas.
    Ha en skön helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Oj då, klipper man så tidigt på året, fryser dom inte då?

    Kul iallafall att klara det själv. Jag klarar inte ens av att klippa klorna på dogsen, skulle göra det på Toyan nu sen hon var lillvalp men jag fegade ur,,,,så typiskt. Så jag får åka och få det gjort, 25 spänn per tass,,,, ja det är det faan värt Ha Ha. Ha det så bra, finaste gården
    Kram Ninna

    SvaraRadera
  6. Så söta får. Vad gör ni med ullen? Stickar strumpor? :-)
    Kram /Liv

    SvaraRadera
  7. Men så mysigt!
    De ser dock alltid lite nakna och ynkliga ut till att börja med. Är det dags för lammning snart också?

    SvaraRadera
  8. Kikar in för att berätta att jag lägger ner min blogg!
    Förklaring finns på min blogg.
    Tack kära du för den här tiden :)
    Ann-Louisekram ♥

    SvaraRadera