tisdag 12 mars 2013

Storkok


 med värmande grytor i ugnen


och på spisen!


I lergrytan gjordes Tomatastek.
En klassiker som vi gjort här hemma ända sedan vi fick lergrytan i bröllopspresent,
 tänk det är snart 24 årsedan...

I den gamla grytan som vi ärvt av min mormor,
 kokades för första gången Ossobuco.
Det blev toppen gott och njöts till dagens middag i vithuset.

Det är gott med riktigt varm mat då det snöar, blåser och är kallt ute fortfarande.


Eller varför inte grilla en korv ute i solen ;)

Kram på er,

Sussi på gården

6 kommentarer:

  1. Oh! Vad gott det ser ut, alltsammans!

    SvaraRadera
  2. mmmm man blir ju hungrig på kuppen, det ser ju riktigt gott ut

    kram Kajsa

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken mysig gård och vad härligt att bo fyra generationer! Helt otroligt och unikt! Den där Tomatasteken såg verkligen smaskig ut!

    Kramar
    Petronella

    SvaraRadera
  4. Grytor värmer gott nu i det här
    kalla vädret. Jag använder min
    lergryta jätteofta.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Det ser ut som ni fortfarande har det ganska vintrigt, så då värmer det gott med gryta!
    Nattemperaturen är väldigt vintrig hos oss, men tack och lov så ligger det runt nollan eller strax över på dagarna. Ovanligt kall mars i år:-(
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Tomatasteken så god ut har du något recept?
    Har en lergryta men tyvärr aldrig använd p.g.a. att jag använder bara ugnen eller stekgrytan oftare men skulle behöva lära mig. Har massor av recept men det blir aldrig av.
    Tack för en fin blogg och skicka mig gärna receptet önskar Inga från Närke (inga.r@telia.com)

    SvaraRadera