onsdag 27 februari 2013

Smoothies

startar jag dagen med varje dag,
nästan i alla fall.
En riktig frukost favorit!


Ett bra grund recept för 2 personer
som jag ofta använder mig av är,
2 dl naturell yoghurt
några skedar kesella
2 bananer
2 msk linfrö olja
och 3 dl bär av vad man nu är sugen på ;)


Mango och aprikoser är det i den som fixas på bilderna...
toppad med kanel.
Vill man öka mättnads känslan är det ju bra att hälla i lite linfrön eller psylliumfröskal.
Vid förkylning brukar det åka ner apelsiner och färsk ingefära ;)


Vad har ni för frukost favorit?

Ha det bara bäst och ta vara på varandra.

Kram Sussi på gården



7 kommentarer:

  1. That's funny, I've had about the same breakfast as you guys for years and years now! It keeps me filled up until lunchtime easily! :-)

    SvaraRadera
  2. Åh, så gott...smothie...slickar mig runt munnen.
    Frukosten just nu är mest yoghurt och ganska trist..men jag jobbar på i hjärnan att få till en bra frukost att börja med...ägg, avocado, skinka, smothies, frukt...Nästa vecka, då börjar jag

    kram kajsa

    SvaraRadera
  3. Det ser gott ut. Men jag vill börja dagen
    med ett eller två kokta ägg och en hög
    cocktailtomater.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Jag är ju en LCHF angängare hihi, så ägg och bacon är favoriten! Annars är havregrynsgröt vääldigt gott, även om jag inte ätit det på flera år.

    SvaraRadera
  5. Ser ju supersmarrigt ut. Linnéa, äldsta dottern, är duktig på att göra smoothie. Jag å andra sidan brukar äta två kokta ägg med kaviar, 3 knäckemacka med skivbar leverpastej, 1 glas juice och kaffe med mjölk. Havregrynsgröt är såå gott, det är jag uppväxt på men var jättelängesen jag åt, risgrynsgröt däremot blev det mycket under julen.

    Såg förrästän nyss på vädret att det är vårvärme i norr, stämmer det? Själv har jag badat i havet ikväll,,,,eller ja mer gjort en katt-tvätt ha ha.

    Kram kram Ninna

    SvaraRadera
  6. Åååå smoothies är ju så fantastiskt gott och oftast så nyttigt.
    Har en dotter här hemma som är en fena på att fixa dem och en bok med bara smoothierecept har hon också...kanske dags att trakassera henne lite nu så hon sätter igång, man blir ju så frestad av dina bilder...hihih

    Önskar dig en fin helg.
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  7. Mmmm, låter jättegott!
    Själv brukar jag äta müsli till frukost. Älskar en sort med dadlar, kokosflingor, torkad banan och hasselnötter, utöver "det där vanliga flingorna". Nackdelen är bara att det är så för-annat mycket russin i, som jag brukar pilla ut. Blir lite väl sött annars.
    Ha en skön helg!
    Kram Maria

    SvaraRadera