söndag 3 februari 2013

Underbara morgon

Jag, Evelyn och våra hundar begav oss ut på en skidtur denna underbara söndagsmorgon. Solen började precis gå upp och termometern stod på -14.

Soluppgång.

Jag kunde inte motstå att ta med kameran.

Två älgar.

Två älgar stod på behörigt avstånd och tittade på oss där vi skidade fram.

Aldernäset.

När vi kom fram till kusten, vilket man förr eller senare alltid gör då jag bor på en ö, så möttes vi av denna stora sol som silade sitt ljus i den frostbitna vassen. Japp, det var lika poetiskt som jag precis skrev.


Evelyn och Jackson.

Evelyn och Jackson i full fart.

Wille.

Wille vill bara springa, springa, springa. Han är så duktig på det här med drag.

Evelyn och Jackson.

Wille.

Men när vi två timmar senare kom hem så var Wille tröttare än någonsin och gick och la sig på en gång. Sedan rörde han inte en fena förrän på eftermiddagen. 

Vad har ni haft för er denna söndag?


Ha det gott allesammans!
/Sandra




5 kommentarer:

  1. Så fantastiskt!!!
    Nu ångrar jag bittert att jag låg kvar i sängen i morse.

    SvaraRadera
  2. Ojoj så vackert och fint allting och vilken tur att få se de imponerande och ståtliga älgarna!!

    Ja helgen var fin med sol och allt för oss också :)
    Bäst passa på att njuta!

    Önskar dig och de dina en finfin vecka
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  3. ja, mycket skidåkning blir det inte för min del här i söder, men vad vackert ni har det. Och så härligt att bara kunna ge sig ut på en skidtur

    Kram kajsa

    SvaraRadera
  4. Åh så härligt! Solupp- och nedgångar är bland det finaste som finns.

    SvaraRadera