måndag 7 oktober 2013

Framsteg för två amatörer

Jag och Gubben är två glada amatörer, det skulle jag aldrig sticka under stolen med. Vi har lärt oss tillsammans, tagit tips och idéer från folk, läst någon rad i nån bok, men på det stor hela så har vi utforskat vägen framåt på egen hand. Och jag kan lova att min sits inte är perfekt, Gubben sätter inte fötterna precis där han ska och mina skänklar skulle antagligen få en ridskolehäst att börja fundera. MEN jag och Gubben har nått de mål som vi haft, och för oss funkar det bara bättre och bättre för varje dag! Han lyssnar till mina skänklar, till min röst och min sits.


Man kan säga att om jag var på en öde ö med en häst, utan en kotte att fråga om hjälp, så skulle jag rida in min häst på detta sätt. 

Har funderat på att filma när jag rider någon dag, bara svängar, halt och back med hjälp av skänklar. Kanske någon finner nöje i det, och om inte annat så är det bra att se sig själv på film, då ser man så tydligt vad man gör fel. 

Kram Sandra

2 kommentarer:

  1. Så himla härligt att höra! Jag vill gärna se, om du nu vill dela med dig av mer än dina glada tankar :)
    Och kom ihåg att det spelar ingen roll vilken ras, vilka utbildningar ni har... utan det enda som spelar roll är att ni trivs och har kul Tillsammans! :)

    SvaraRadera
  2. Haha, jag trodde först du menade Gubben som i "min man", fattade sen att det var hästen :P Låter iaf som ni har en härlig relation till varandra :) O då är det ju rätt, hur man än gör!

    SvaraRadera