torsdag 3 oktober 2013

Ull och en gammal goding

Det tar sig på ull-fronten, jag gör tomtar på löpande band - och de har faktiskt blivit lite populära! Har fått lite beställningar och det är så underbart roligt!

Ulltomtar


Och på tal om ull så måste man ju få den från någon - och vilken tur det är att vi just nu är i fårklippartider! Idag klippte jag och mamma Sussi fjolårslammet Lina:

Nyklippt Lina
Men sedan så var fårsaxen så slö att det inte ens var någon mening och börja med Blacky som har en så underbart fin ull att göra tomteskägg av:

Blacky

Och igår så kom Sara (bra namn på en hankatt) hem igen, hon har varit på strövtåg sedan i början av sommaren, även om man har skymtat henne ibland. Men nu är hon alltså tillbaka igen efter sin sommarledighet och nu hoppas jag att hon håller stallet råttfritt tillsammans med syrran Rota.  

Sara

Sara

En avslutande bild på nyfikna Karamells snok, är det inte dags att snyta ut gegget gumman?

Karamell

Trevlig helg till er alla!
Kram Sandra



3 kommentarer:

  1. MEN vilka söta tomtar, och fåren.. Och katten och kossan! Mysliv du verkar ha :)

    SvaraRadera
  2. Tro jag det att de blivit populära! De är ju ursöta!

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du får beställningar till och med, grattis! Du kommer gå långt om du fortsätter såhär, sjukt talangfull är du! Krävs en hel del för att få detaljerna bra kan jag tänka mig. Och så fina lappar och sådant du gör också!!

    SvaraRadera