söndag 11 maj 2014

Uppfinning

Igår var det en riktig vår-fixar-dag på gården, hagar skulle rivas och sättas upp, stolpar borras och djur flyttas. Och så gick jag förbi korallen som är under uppbyggnad - då greps jag nästan av panik! Det satans ogräset hade tagit sig vääldigt bra! Och jag vägrar ha gräs därinne! Så vad gör man? Vid frukost som vi åt tillsammans med mina föräldrar så vrålar jag rätt ut att jag måste köpa en harv till en fyrhjuling, men då kom min far med en idé;


Ett gammalt sortergaller som i bakre och främre kant har hullingar som går nedåt räddade min dag! Med en stor sten på mitten av gallret så blev det alldeles lagom tungt också.


Det tog inte mer än 10 minuter så såg det ut så här istället;


Det är de enkla uppfinningarna och de små utgifterna som gör en rik. 

Så det var ett enkelt tips till alla ogräs bekämpare där ute!

Kram Sandra

1 kommentar:

  1. Vilken smart idé! Och fan vad perfekt det blev!
    Detta ska jag göra i vår rundkorall också. Vi har en riktig harv till ridbanan men den är alldeles för bred för korallens fjuttiga öppning hehe... Så detta blir perfekt. Förslag på annat att ha bakom fyrhjulingen om man inte har ett sådant galler?
    Åh, nu fick jag sådan lust att ha egen gård och bygga min alldeles egna drömkorall. Vet precis hur den ska se ut..

    SvaraRadera