måndag 5 maj 2014

Western-hoppning

Western-hoppning borde fasen vara en sport, för kul var det! Jag och min westernridna travhäst hoppade vårt första hinder idag! Ett kryss på säkert 20 centimeter, med den klassiska hopputrustningen westernsadel och bettlöst träns..

Gubben gjorde verkligen sitt bästa med mig på ryggen - en vinglig klump som inte vet nått om hoppning. Men vi tog det hela i trav och över kom vi. Först travade han bara över och lyfte lite mer på hovarna, sedan började han ta lite mer skutt, men till sist när jag höjde till nervkittlande 40 centimeter över marken, så hoppade han riktigt två gånger innan han vägrade två gånger så jag gick ner på 20 igen för att avsluta passet bra utan minsta tvärnit.

Aah, helt okej eftermiddag enligt mig, och Gubben var trött och nöjd efteråt. Det är roligt med omväxlande träning!


Någon annan som provat på något helt nytt med sin häst?

Kram Sandra



2 kommentarer:

  1. Hej, såg att du var grym på att rita av hästar!
    Du får jätte gärna höra av dig på min mejl :)
    Styxx_you@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag såg på Tyras blogg att du var super duktig på att rita hästar. Jag skulle väldigt gärna vilja lägga en beställning om du tar emot det. Hur mycket kostar det? Hör gärna av dig till min mail: joklara@hotmail.com

    SvaraRadera