måndag 29 december 2014

En helt vanlig måndag

Ungar är bra härliga, både när de är små och då de är stora!
Mina nu tre vuxna barn tycker det är toppen att komma hem och äta när deras partners är på annat håll...
En sån kväll var det ikväll,
så då gällde det att "hotta upp" kokt torsk och äggsås med en fin dukning!


Och lite gott från buffén till kaffet.


För dessa tillfällen är bara så underbara.
Alla tre barnen och barnbarnen kring middagsbordet, det är lycka det en helt vanlig måndag!


Må så gott,
kram Sussi på Stolpås 

12 kommentarer:

  1. Vi hade alla våra fyra barn på paltmiddag förra måndagen.
    (Ja, på julafton också)
    Två av barnen bor ju inte här. David som bor här i samhället brukar komma lite då och då och äta med oss. Sara bor hemma ännu.

    Vi har ju flyttat sen du var med sist. I maj flyttade vi till en fyrarumslägenhet i Gällivare. Mitt i stan.
    Först kändes det så bra........men för ett tag sen har jag börjat längta efter eget hus igen. är nog ingen lägenhetsmänniska. Tyvärr trivs mannen jättebra så mitt prat om detta får inget gehör........

    God natt

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att höra från dig igen. Har varit inne här någon gång men oftast tror jag det var Sandra som skrev. Ska säga att inte har det varit någon fart på min blogg heller men något litet inlägg då å då.
    Nu får du ha ett gott slut på 2014 och Ett Gott Nytt 2015/kramen

    SvaraRadera
  3. Det var godaste torsken med äggsås på länge!

    SvaraRadera
  4. Helt rätt! Äter hellre korv å makaroner med dem jag älskar än oxfilé på egen hand... och Dukning är a och o, kan få den tristaste vardagsmaten att kännas festlig! Men i ert fall lät det ju riktigt gott, för att inte tala om gotte bordet - mums! Ha nu en riktigt fin eftermiddag och kväll, för att inte tala om de sista dygnet på året! KRAM!

    SvaraRadera
  5. Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  6. Hoppas nu att allt funkar som det skall. Så fina bilder
    så jag tror nog att det kommer att fortsätta
    nästa år också.
    Vi ses och hörs nästa år, hoppas jag, lycka till nu,

    SvaraRadera
  7. Kikar in och önskar dej ett GOTT NYTT ÅR!!
    Kram bia

    SvaraRadera
  8. Önskar dig en trevlig nyårsafton och ett GOTT NYTT ÅR!
    Kram♥

    SvaraRadera
  9. Hoppas du haft det fint och får en bra start på det nya året :)
    Kramen

    SvaraRadera
  10. hej jo då klart jag minns. jo mkt har hänt här på både gott och ont.
    men livet måste som sagt fortsätta.
    Snart kommer det en liten tjej till världen och dennis blir storebror det ska bli skoj.
    Nu ska jag fixa lite lunch till familjen
    hur är allt med dig?
    kraaam

    SvaraRadera
  11. Förstår precis vad du menar, älskar de stunder de vuxna barnen kommer förbi på spontanmiddag :) Och så vackert du dukat, gissar att det blev huuur mysigt som helst kring ditt bord!

    Många nyårskramar aka

    SvaraRadera
  12. Visst ÄR det härligt!
    Alltid när barnen kommer på mat "ställer jag till med" servetter och findukningen. Det är så KUL!
    Inte FinDuken dock...med småbanbarn :-)

    Ha det gott på 2015!

    SvaraRadera