lördag 3 januari 2015

God fortsättning på det nya året!

Vi har haft mycket kvalitetstid i stugan under 2014. 
Både vinter och vår,


sommar och höst...


Camping svängen började i påsk med en tur söder ut!

Fortsatte några helger senare till Orsabjönpark tillsammans med barnbarnen, Tessan, Sandra och Kalle.


Under sommar semestern blev det både Öland 


Österlen


och Skåne!


Hemma på gården kom lammen med våren!

 
Vårbruket körde igång, precis som vanligt.
Största skillnaden blev att vi beslöt oss för att göra oss av med korna då Peppson fick diagnosen polymylalgi och inte kan anstränga kroppen så mycket och får nu en lång behandling.


Vi byggde äntligen uterummet och flyttade i princip ut dit i sommar!


Jag fick en fontän av Peppson då jag fyllde år, precis som jag önskat så länge!


Tessan tog studenten! 
Nu har vi inga skolbarn längre...


Mycket sol och bad blev det i den enormt fina sommaren!


Sandra och Kalle köpte en egen gård, Påttänggård och flyttade från Stolpåsgård. 


Så kom äntligen snön till jul här hemma!


Året avslutade vi med att fira silverbröllop  på nyårsaftonen tillsammans med barnbarn, barn med respektive och mammsen på Högakustenhotellet. 
En helt underbar kväll!


God fortsättning till er alla!

Kram Sussi på Stolpås 

9 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder från ditt år med familjen.
    Grattis till er silverbröllopsdag! ♥ Så fina ni är.
    Tråkigt att din man drabbats av sjukdom, hoppas han blir bra med hjälp av behandlingen.

    Svar: Ja vi bodde i en lägenhet i Koskullskulle som vi bytte med de som köpte vår villa. Där bodde vi i 1 1/2 år, trivdes men målet var att flytta till stan, Gällivare. Var så glad när vi fick denna lägenhet i maj. En fyrarums lägenhet i två plan mitt i stan. Låter ju bra. Men den där hemtrevnadskänslan infinner sig inte. Det har varit en massa tjorv med dålig ventilation, kallt, störande ungdomar i trappen och på taket! Jag känner att jag vill bo i hus igen och det hade jag ju inte vetat innan jag bott så här......blev inte som jag hoppades. Försöker göra det hemtrevligt men det är känslan som är fel. Vi får se vad som händer......har nog inte flyttat för sista gången;) Vi får börja leta ett fint boende igen.....
    Jag har kvar mitt bloggnamn Maria i Kos, fast vi inte bor där nu, utan i Gällivare, det ligger en mil från Koskullskulle, men är samma kommun.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Ett fin bildkavalkad av året som gått. Önskar dig nu ett nytt fint och bra 2015.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Det var ett jättefint kollage som Du ställt samman.
    Tycker det är som en årskrönika. Grattis i efterskott till
    Silverbröllopet, vet Du min gubbe och jag hann att fira
    DIAMANTBRÖLLOP INNAN MIN make dog. 2011 var det
    2012 gick han bort. Vi hade det bra tillsammans, när
    vi träffade varandra var jag 15 och han 20 år. Det är inte klokt.
    kram från Hajan och var rädda om varandra.

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig bildkavalkad ;)....och grattis till silverbröllop också;)
    Idag ska vi ta en sväng till Släda och kolla läget ;)
    Ha det gott och kram från mej!
    Bia

    SvaraRadera
  5. Hej Gott nytt o Grattis till erat silver bröllop<3 så roligt att du är tillbaka..har saknat dig här i blogglandia,såklart följer jag dig här nu på Stolpåsgård.Hoppas på ett riktigt fint år,kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Grattis på bröllopsdagen, det var
    ett bra år du haft. Och ni är en stor
    härlig familj.
    Önskar dig allt gott 2015
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Tack för fiint bildspel..Grattis även till er dag 💗♡O er dotter fyllde år också när min fyllde..våra Tessor.Va tråkigt för er med din mans sjukdom..En stor kram till honom...Gunilla

    SvaraRadera
  8. Oj vilket fantastiskt år ni har haft! Verkligen kul att få se alla foton! Kul att du hittade tillbaka till min blogg med och att jag hittade dej så klart. Idag sitter jag och jobbar på kontoret medan barnen är ensamma hemma. Hoppas dock bli klar om någon timme så det inte blir alltför långtråkigt för dem.
    Stor kram! /S.

    SvaraRadera
  9. Så fint det var där på bron, mysplats. Många fina bilder från ert år.

    Grattis till silverbröllopet och ni ser så lyckliga ut

    SvaraRadera