måndag 12 januari 2015

Njuter av vintern

Ja då är det vardag igen...
Men oj vilket härligt snöväder vi hade i helgen!


Men för mig som gillar snö är det inget problem och att det fortsatte idag är ju bara toppen!


Jag skottade snö tillsammans med barnbarnen, såklart ville de följa med på djurrundan också.


Lilly tillsammans med Marilyn i fårstallet, så många gosar och mysiga stunder man får tillsammans med djuren både stora och små!


Stolpås i vinterskrud!


Trädgården ligger nu i vila,


Herbret likaså...

 
Imorgon är det bara att ge sig ut och skotta innan jobbet, men vad gör väl det?!  Nu njuter vi av vintern.


Kram på er,
Sussi på Stolpås


14 kommentarer:

  1. Vilka härliga vinterbilder.
    Här njuter jag inte av vintern just nu. Vi har - 34 grader!
    Blir bara snabbrastning av Ludde.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Ser fantastiskt härligt ut med all snö! Själv är jag ingen vän av snö, men det beror mest på att det inte blir liggandes här, utan bara töar och fryser om vartannat. Om det ska bli snö vill man ju att det ska bli precis sådär vackert som det är på dina bilder!
    Önskar dig en härlig vinterdag!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  3. Det är så vackert! Och Lilly kan snart gå den där djurrundan själv ;)

    SvaraRadera
  4. Så härligt ni bor, gillar generationsboendet! Tack för lycka-till-hälsningen.

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Jag gillar åxo snöoväder.....ett riktigt busyrväder då mår jag gott.
    Fast å skotta är tufft, och kyla gillar jag inte.
    Så mysigt och fint ni bor.
    Det är jättefina och mysiga bilder på en riktig vinter. Visst är det fint på vintern

    Varm kram från mig.

    SvaraRadera
  6. Hej. Är väl inte så förtjust i snö men... då jag ser dina fina bilder så börjar jag nästan ändra mig. Så vackra bilder och så fint du bor.
    Kramelikram

    SvaraRadera
  7. Roligt att du gillar snö, det är inte så
    ofta man läser det på bloggarna. Jag hör
    till dom som är lite mindre förtjust i snö. Men
    det är jättevackert på bild, och fint sällskap
    har du också.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  8. Nu är jag inte förtjust i snön. Gillar när det är grönt och sommarvärme. Men denna årstid blir det lite ljusare med lite vitt på backen. Men det räcker med lite då för min del.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  9. Underbara vinterbilder med uthus så vackra! Så fint ni bor!!

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  10. Så mjukt och tyst det ser ut med snö. Jag gillar också snö men här i Skåne är det mer än sällan det får ligga kvar. Det slaskar bort direkt. Synd!
    Så gott ni har det med djur och barn <3

    Kraaaam

    SvaraRadera
  11. Tänk så olika det är i vårt avlånga land! Här har vi nästan inte haft snö alls hittills i vinter. Ja, förutom då att det kanske snöar lite en dag sen regnar det dan efter så att snön försvinner direkt.
    Igår t ex så hade vi regn, hagel, snö, blåst, moln, sol och åska!!!
    Då är det nästan bättre med snö som hos er, fast jag inte är någon vintermänniska ;-)
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera
  12. åh hej och hå, det märks att du trivs med vädret. Den första i dag bland de bloggar jag hälsat på.
    Men det klart någon måste ju älska detta väder också.
    Härligt för vinr´termänniskorna
    kram från Hajan

    SvaraRadera
  13. Å vad härligt det ser ut snö, barn, djur och underbara landet. Har haft det så där en gång liten gård med mina barn, djur och lantliv. Ibland saknar jag den tiden bl.a när fåren skulle lamma, mysigt för det mesta.
    Ha det gott/kramen

    SvaraRadera
  14. Det är så skönt att se på dina fina vinterbilder. idag har Lund ett litet vitt puder som säkert försvinner innan kvällen :(
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera