lördag 20 oktober 2012

Cheyenne - Wyoming

Som många av mina bekanta vet så är jag otroligt förtjust i USA. Mest för att det är där country och western har sitt fäste. Och förra året besökte vi mina drömmars stad Nashville, samt Memphis, New Orleans och New York. Det var en fantastisk resa och jag vet inte riktigt hur man ska kunna toppa det - just när det gäller country. Nashville är ju countryns huvudstad. Men samtidigt vill jag inte åka tillbaka till samma ställe igen, det finns ju så mycket mer att se i USA, så jag har funderat och funderat och funderat... Jag har läst på och jämfört olika ställen, men min nästa resa går nog till Cheyenne i Wyoming! Där lever man nämligen som cowboys än idag!



Cheyenne verkar vara en mysig stad - med endast 60 000 invånare.

En tur på hästryggen är ett måste...

...om man reser till ett landskap som detta!

Ja, Cheyenne i Wyoming är helt klart ett alternativ till nästa Amerika-resa!

Trevlig kväll till er alla!
/Sandra

2 kommentarer:

  1. Men åh, det låter ju helt underbart. Jag har också alltid älskat detta landskap, och cowboys och indianer älskade jag som liten. Som "gammal" haha, lastbilschaffis, har jag alltid velat köra Route 66, heter det väl? Tycker det ser så jäkla coolt ut med dom stora amerikanska långtradarna när dom kör på stora ödsliga vägar i USA, och med det vackra landskapet. Ja ja drömma går ju, hihi.

    Kul att du hittar grejer på Blåbärstippen, finns den kvar än?

    Kram Ninna

    SvaraRadera
  2. Härligt! Wyoming är också ett av mina drömresemål, på countrylandet. Nashville för countrystad. Men mitt absoluta drömställe i USA är Montana, från vad jag har sett hittills. Såååå vackert och underbart klimat.

    SvaraRadera