fredag 19 oktober 2012

Nytt på väggen

Allt som oftast skriver jag bara om djuren på denna blogg, men nu ska ni faktiskt få se en glimt från mitt hem! Jag hittade nämligen ett fynd till mitt vardagsrum för någon vecka sedan!
     Det mesta i mitt hem är ärvt, stulet (från någon bod här på gården, ingen brukar sakna gamla grejer..) eller köpt på second hand. Och mitt senaste fynd hittade jag faktiskt på soptippen, ett maffigt älghorn!


Nu kanske ni tror att jag hoppade ner i någon container på soptippen, men det gjorde jag inte. På Blåbergstippen i Sundsvall finns det nämligen en Erikshjälpen-butik! Där tar dom reda på saker folk inte vill ha och säljer dem till stollar som mig själv! Detta koncept hjälper inte bara till att samla pengar till behövande utan gör det också mycket roligare att åka på soptippen, toppen tycker jag!


Detta horn i härlig western-anda gav jag 150kr för. 


Jag gillar ju det där med western och det går igen i många detaljer hemma hos mig. Denna lilla cowboybrosch kommer ända från The Grand Ole Opry i Nashville, USA.


I min stereo snurrar det bara countrymusik, gärna Tim McGraw eller Brad Paisley.


Och som alla andra gillar jag att tända ljus i höstmörkret, och extra mysigt blir det en fredagskväll som denna!

Nu har ni fått se en del av mitt vardagsrum, kanske det blir fler små hemma-hos inlägg framöver?

/Sandra

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt du har det! Och vilken god ide med en Erikshjälp på tippen. Det är så synd att så många bra saker slängs och att det räknas som stöld att just ålocka dem ur containrar. Men jag har varit frestad många gånger.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Hejsan! :)
    Wow vilket fynd! Och vilket bra koncept på den soptippen, så borde det vara på alla soptippar. Kul med en kik på ert hem!
    Önskar er en fin lördagkväll!
    Kram Kristina

    SvaraRadera