torsdag 4 oktober 2012

Nybörjar ridning

Syster Theres ville ha en annorlunda idrottslektion i skolan och beslutade att fara hem och följa med mig på ett pass i paddocken. Inga problem för min del, jag kastade upp syrran i sadeln och hästen var en riktig gentleman! Han skrittade på så lugnt och fint. Lite olika övningar blev det också, som att stå upp i sadeln, det tog visst ganska bra på benen. Det brukar ju ofta heta att ridning inte är träning, men hur var det med det nu egentligen?


Syrran kör lite övningar som tar bra på benen.

Just efter att jag skaffat min kära häst så kunde jag inte för en sekund tro att man någonsin skulle kunna kasta upp en nybörjare i sadeln och låta dom skritta iväg ensamma. Men han har gjort såna framsteg, och det är så fantastiskt roligt att se! Och trots att det går så pass bra med westernridningen nu så är det ändå häftigt att se vilken kraft det är i hans "travar" travsteg, som han visade upp i hagen för ett tag sedan:


En riktig gentleman.

I helgen är det bygge och målning i stallet som gäller, och det är ju inte första gången jag skriver det här på bloggen, men nu kanske det är den sista!

Ha det gott!
/Sandra och hästen

3 kommentarer:

  1. Så vacker häst, förstår att det är härligt att rida den!
    Lycka till med bygge och målning.
    Trevlig helg!
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Fina bilder,en riktigt snygg häst:))Samma här ( målning i stallet)
    Ha en bra helg//jejje från norr

    SvaraRadera
  3. Beautiful! And what a fun idea,gym class on a horse: definitely a work-out! :-)

    SvaraRadera