lördag 10 november 2012

Brad Paisley & The Band Perry in concert!

8 november 2012, alltså i torsdags, så var vi ett gäng som gick på konsert! Brad Paisley och förbandet The Band Perry sjöng nästan taket av Waterfront Arena i Stockholm. Brad Paisley är min favorit artist och att han ens far över atlanten och lämnar USA för lilla Sverige är ju himla bra!

Thank you Brad Paisley and The Band Perry for this amazing concert!

Southern Comfort Zone

Med både dunder och brak inleder Paisley med sin nya låt Southern Comfort Zone. Publiken blir vild och galen, även om det är få som kan texten till denna nya dänga. Sedan kör han på med hit efter hit och mellansnackar lugnt om det kyliga vädret här i Sverige och att han är förvånad att vi ens vet vem han är. Han låter publiken bestämma låtar och försöker sjunga sin "I'm Still a Guy" på svenska. Och publiken har roligt, riktigt roligt!

Låtlista och en påminnelse om var han är.




Skicklig på gitarr.



Låten "This is Country Music" är en hyllning till alla fantastiska countryartister.


Lite frieri till den svenska publiken.









Paisley är en otroligt van artist och det märks i hans spelning, det är fullt ös och han hoppar och far runt på scenen, men allt är under kontroll, han vet hur man ska göra för att få igång publiken och han använder alla knep - på ett skickligt och nästan helt omärkbart sätt, men så är han ju kungen av conutry också! Jag kan lova att ingen gick hem besviken!

Jag fick med mig ett plektrum från Paisley och hittade ett från Band Perry i min ena cowboy boot efter konserten, så på den fronten blev man också nöjd. 

Titta gärna på delar av konserten här, kanske skymtar ni mig och min syster längst fram vid scenen med våra Nashville-hattar!




Till Amanda som gillar låten "Whiskey Lullaby", jag spelade in den till dig:










---

Förbandet The Band Perry är oförskämt begåvade. Jag hade åkt på en konsert med bara dom. Synd att det var så pass få som kunde deras låtar. Dom har för tusan sjungit för Obama i Vita Huset och nu står dom på en scen där publiken bara står och hänger. Skärpning Sverige!

Dom spelade näst intill igenom sin skiva och dom gjorde det perfekt. Jag hoppas verkligen att dom kommer tillbaka och att fler då har upptäckt deras talang! 

Tjejen som sjunger som en gud.


Dessa tre är syskon och dom lyckas inte bara hålla sams utan skriver även musik av världsklass.

Ja det är ju tur att det finns så bra musik som kan liva upp ens gråa vardag. TACK!

Ha det gott!
/Sandra

3 kommentarer:

  1. Det låter som att ni haft en toppenkväll!

    SvaraRadera
  2. Tack för dina fina bilder och videor, jag hittade hit via Youtube. Torsdagen var helt fantastisk, är fortfarande fylld med lyckokänslor. :-) Jag gillar The Band Perry, håller med dig att det var trist att publiken var lite seg under deras fantastiska show! Hoppas de och Brad kommer tillbaka snart igen, vilken lyx att få se honom på en så intim spelning, tror inte det händer så ofta i USA. Stod längst fram på vänstra sidan rakt framför micken och njöt till fullo! En av de bästa kosnerterna jag varit på! H. Marika, 29 år.

    SvaraRadera
  3. Hi!
    Thanks for those pictures and videos - took me back to Thursday... The concert was so great - emotional, friendly and honest. I´m so happy i had this chance to be there.

    Best Wishes
    Kaire
    Estonia

    SvaraRadera