söndag 18 november 2012

Pysselkväll

på Stolpås!


Kollegorna från jobbet kom hit i Onsdagskväll.

Vi började med att äta,
Therese, Sara, Carina, Zara och Lena njuter sedan av kaffe och kaka.
Innan vi går vidare ut till stallet...


Där är Therese i högform med att vispa betong,
Sandra och Zara tittar nyfiket på.


Sedan var det bara att sätta igång och fylla formarna.


Glögg, pepparkakor och skumtomtar i Saloonen var jätte gott!


Några av kvällens alster.


Tack för en trevlig kväll tjejer!
Vi gör om det till våren,
eller hur?
Det var ju jätte roligt!

Nu till veckan ska  kollegornas alster tas med till jobbet då de brunnit färdigt.

Ha det gott allesammans,
Sussi på gården







6 kommentarer:

  1. Så otroligt både mysigt, trevligt och påhittigt. Det kommer bli hur snyggt som helst kan jag tänka nig.

    SvaraRadera
  2. Men så trevligt och mysigt och fint ni verkar ordna för det mesta på er fina Stolpås Gård!!
    Jättehärligt att se, mys och gemenskap på hög nivå :)
    Kommer säkerligen bli jättetrevligt när allt blir färdigt också.
    Skulle gärna vilja följa er blogg men vet inte hur jag ska bära mig åt då...hittar ingen ruta med följare på sidan??
    Ha en underbar vecka
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig pysselkväll:-) Det kanske blir en tradition?
    Hoppas att det funkar med kärleksbiffar till Lilly;-)
    Ett annat bustips, som jag ibland tog till för äldste sonen när han var liten , var att "tälja"/karva ut hans namn i en morot:-) Han gillade visserligen morot, men blev genast på ett väldigt bra "äthumör" av den extra dekorationen på tallriken. Ja, lite överkurs kanske, men man blir ju själv så glad av när barnen får aptit:-)
    Och lyckans dig som "bara" har 5 bokstäver att tälja. Mina yngsta har 9 bokstäver i sina namn, var!;-)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vad roligt, det där vill jag lära mig. Man kan ju göra hur mycket skoj som helst av betong :-)
    Kram /Liv

    SvaraRadera
  5. Va kul ni har det...Ha en fin morrondag...jag jobbar i morn nu efter fler lediga dagar...kram o gonatt Gunilla

    SvaraRadera
  6. Hej Sussie,

    ja visst är ugglan fin, jag älskar den.
    Vad roligt att ni gjutit i betong. När jag gjuter så blandar jag i godislådor, storlek som typ big pack glasslådor. Det brukar bli lagom eftersom jag gör lite åt gången, det får inte bli för tungt. Så spännande det ska bli att se resultatet. Formarna med änglarna och stora hjärtan är i hårdplast och köpt på Panduro, tyvärr så spricker dom väldigt lätt. Bästa formarna är i silicon men lite svårt att få tag på, finns ju på nätet men ganska dyrt. Jag brukar försöka gjuta i sånt man använder, mjölk och smörförpackningar funkar, detsamma med hinkar och annat med roliga, fina former.

    Kram Ninna

    SvaraRadera