onsdag 18 september 2013

Såga virke

Allt är så spännande med korallbygget! Idag har jag börjat såga virket till staketet. Det blir en tums virke med valkant. Naturligt och fint, och så får man ut så mycket som möjligt av varje stock.


Om det inte vore för regnet så skulle jag vara ute hela sena kvällen och såga och sätta stolp. Det är bara att hålla tummarna för att helgen blir finare, och att paddocken strax blir klar så jag och Gubben kan inviga den! 


Må så gott allesammans! 
Kram Sandra 


2 kommentarer:

  1. Men dör! Kommer bli så snyggt :D vill också.. Dock blir nog inte min lika välgjord nu

    SvaraRadera
  2. Vad fint!!! Totalt älskar virke som har delar av barken kvar. Rundkorallen eran kommer bli fantastiskt fin. Sugen på att fixa till den vi har på gården, kanske nästa sommar. Hyvla marken och lägga sand/grus istället för vanligt nedtrampat gräs som är där nu. Samt höja väggarna något och göra stabilare. Jag var med när det byggdes för ett par år sedan och korallens horisontella "väggar" på staketet är långa, smala störar (som används till en gärdesgård). Skulle vilja ha väggarna högre för nu känns det som att det är risk att en nervös häst skulle kunna hoppa över om den blev desperat. Plus att det är för gles. Jättesmart av dig att använda just sådant här virke till staketet! Då får ni det stabilt men samtidigt bevarar ni den naturliga korall-känslan. :)

    SvaraRadera