lördag 18 januari 2014

Inför sommaren

Tänk att man på vintern längtar efter sommaren och tvärt om. Men vintern är också ett ypperligt tillfälle att fixa inför sommaren, då gårdsliv på sommaren oftast är fullproppat av olika aktiviteter så som skörd, betesmarker, renovering, ungdjur, nybyggnationer m.m. så är det guld värt att kunna pyssla undan det som går på vintern. Idag började jag med ett litet växthus av gamla fönster som jag ska odla gurka i.



Tretumtvå virke och rejäla skruv som jag förborrade för så träet inte skulle spricka. Har varit på Biltema och köpt gångjärn, hasp och färg. Skönt att ha sånthär klart när våren kommer! 

Fortsättning imorgon!

Kram Sandra


6 kommentarer:

  1. Åh tack för idéen :)
    Fasen det kan man ju göra i kylan o bäst av allt - i värme o så blir man glad till våren :P
    KramC

    SvaraRadera
  2. Det kommer alldeles säkert bli underbara gurkor i det fina växthuset!

    SvaraRadera
  3. sv: Wow, det låter ju helt otroligt! Jag skulle lätt vilja göra det i månskenet, men allra helst sådär 5 på morgonen och ha det där slitet man sett på TV. Jag vill så gärna, men jag har inga naturbetyg eftersom jag gick bild och form på gymnasiet, känns sådär :( Jag önskar att jag fick börja om lite, och gå naturbruks istället :)

    SvaraRadera
  4. Vad härligt! Jag var ute och tittade på vårt översnöade växthus igår och tänkte på alla tomater som bor där på somrarna :) Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag gick estetiska bild och form på gymnasiet. Efter första året kallade min lärare mig för "ögonfransflicka" för att jag ritade så verkligt, satte dit varje ögonfrans, varje skugga. Det såg ut som fotografin när jag var klar och tog lååång tid.

    I början av andra året sa samma lärare att jag förbjöds att använda sudd i en uppgift. Hemskt var det. Och i nästa uppgift fick jag bara rita med oljepastellkritor som är ganska otympliga för att rita detaljer med. Nästa lektion fick jag bara rita med fel hand och nästa bara med pensel. Så spräckte hon min verklighetstrogna bubbla och nu använder jag aldrig sudd. Jag tror att jag var hennes lilla projekt :)

    SvaraRadera
  6. Så fint det blir! Maken håller på och bygger om i garaget för att göra plats för min ljustillverkning och hans snickeriverkstad. Det kommer att bli så fint och mycket bra plats att jobba på. Det känns skönt att få en egen arbetsplats där så jag slipper städa undan allt efter varje gång jag använt det! Ett växthus som det du håller på att göra skulle jag också vilja ha. Har du någon ritning eller gör du på fri hand?

    SvaraRadera