söndag 8 juni 2014

Orsa Björnpark

I helgen har vi varit på en minisemester till Orsa Björnpark! Mamma, pappa , Lilly och Arvid åkte en dag tidigare än Kalle, mig och syrran så vi överraskade brorsbarnen med att hyra en stuga och komma dit. Speciellt Lilly blev väldigt paff!
Igår var vi en heldag på björnparken och fick se en massa ståtliga djur i fina hägn.

Snöleopard

Snöleoparderna var väldigt häftiga att se och på så pass nära håll!

Tigrarna är alltid så sjukt respektingivande.


Tänka sig, bara någon decimeter från en helt klart säker död.

Tiger

Lilly och Arvid (här vid minigolfen på kvällskvisten) var nyfikna på alla djur och Lilly lärde sig vad alla hette. Läskigast var ugglan i hennes tycke..


Och jaa.. Den ser inte allt för angenäm ut att mucka med:

Berguv


Björnarna lekte i vattnet, hittade stenar på botten och kastade runt.



Kalle och Lilly försökte matcha in i totempålen:

Kalle och Lilly

Medan Syrran och Arvid kollade hur högt olika djur kunde hoppa. 

Theres och Arvid

Sedan bad jag pappa ta en bild av mig och Kalle tillsammans, vilket inte är så vanligt förekommande då jag alltid är fotografen.

Sandra och Kalle

Mamma och pappa gör sig alltid bra på bild:


Sist men inte minst så tittade vi på isbjörnarna, så läckert att se på riktigt, och dom hade inte bara sommar i sitt hägn, dom hade även ett stort snöberg dom kunde ligga på! Tur det.


Fin park som jag gott rekommenderar till alla som vill se något utöver det vanliga!

Kram Sandra 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar