söndag 22 januari 2012

25 graders värme och höskörd..

För ett tag sedan upptäckte jag att jag var allergisk mot hö.. detta var ju som en blixt från klar himmel då jag aldrig har visat något tecken på det tidigare.. Det var också ironiskt för jag just skaffat Ludde och som ni vet så består ju en hel del av hästars vardag av att äta just hö. Och dessutom så har jag bosatt mig på ett ställe där höskörden är livet på sommaren.  Men en höskörd har jag överlevt iallafall.
Before

After

Det var en varm sommardag i juli, och löshöet skulle in. Vi var fyra starka kvinnor från Stolpås radade upp oss och kastade hö tills armarna värkte. (vissas mer än andra:)

Trött men glad efter en hård dag. Här kan jag inte lyfta armarna
längre :)





Men idag kan jag inte så mycket som ta i hö så bryter det ut. Det kliar och kliar och kliar. Och fåfäng som man är så sade jag stopp när det kröp upp i ansiktet. Stora röda utslag.  Som tur är har jag en underbar sambo som är villig att utfodra hästen så jag kan hålla kliandet på en "normal" nivå genom att bara vistas i stallet.

Så Nicklas, tack för att du ställer upp...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar