torsdag 19 januari 2012

Ully - åldern har ingen betydelse

Ully är vår äldsta tackelall, hon är en finullskorsning som vi själva har fött upp. Jag minns när jag var liten och sprang ner till hagen en tidig vårmorgon och där stod ett litet prickigt lamm bredvid sin stolta mamma. Jag blev kär direkt! Och jag gjorde som de flesta barn gör, döpte henne till något helt uppenbart. Ully.

Naturligtvis tjatade jag min vilja igenom och fick spara lilla Ully och ha kvar henne som tacka. Och hon har gett oss så många fina lamm genom åren! Men nu har Ully blivit pensionär, så istället för att få egna lamm så får hon detta år gå med tacklammen från i sommras och uppfostra dem. Och självklart gör hon ett fantastiskt jobb!


Trevlig kväll önskar Sandra och Ully!

1 kommentar:

  1. Men så fin hon är, vilka vackra djur ni har, helt otroligt;))

    kramizzzz

    SvaraRadera