tisdag 3 april 2012

Rädda Willy!

Dagarna blir inte alltid som man tänkt sig, vid två tiden hade jag precis klätt mig snyggt för att åka in till Sundsvall. Precis när jag ska sätta mig i bilen så slänger jag ett öga mot fårhagen och ser att vi fått nya lamm! Jag springer dit för att se så att dom är friska och att allt gått bra, och visst var dom friska och krya, det var bara det att mamman inte ville ha lilla Willy.

Det var bara att gå in igen och byta om till stallkläder, ta in mamman och de två lammen i fårhuset och se om tackan tar emot lammet när hon står fast på en begränsad yta. Men nej. Jag får då hålla fast tackan så att lammet får en chans att dricka mjölk, de första klunkarna innehåller ju den allra viktigaste näringen för lammet. Men tackan vill fortfarande inte veta av sitt lamm.

Så istället för att åka på stan fick jag fara till Dille och köpa lammnäring till det stackars lammet som jag nu döpt till Willy. För nu ska jag göra allt jag kan för att rädda Willy. Så kan det gå!


Willy


Mumsig lammnäring.

Nu är det bara att hålla tummarna!

/Sandra


2 kommentarer:

  1. Jag ska hålla mina med!
    Dina lammberättelser ger mig så härliga känslor. Finns det något mysigare än flasklamm? (Och jobbigare?)

    SvaraRadera
  2. Men å så gulligt, hoppas verkligen det går bra med lilla Willy, & att du får möjlighet att åka in till stan & shoppa en annan dag.

    Kram Ninna

    SvaraRadera