måndag 23 april 2012

Trädgårsmässan

Ja se där,
mina inlägg duggar inte tätt på bloggen.
Denna helg tillbringade jag med en förkylning, 
men det är ju bra på sitt vis...för då kan jag ju jobba igen idag.

Förra helgen var jag ju på trädgårdsmässan och blev inspirerad!


Både till trädgården och


djur hagen.
Japanska silkeshöns (tror jag de hette) de var ju för snygga!


Sandra har ju börjat smida,
så detta lär ju imponera...


Andra årselever från Järnakademien i Kramfors hade gjort dessa.

Vet ni vad jag fick ena av Sandras krokar som hon gjorde,
jätte tack!


Den dörren skulle man ha!


Sist men inte minst...tips, fynd och idéer till köksträdgården. 


Hemma i växthuset står nu några buskar och väntar på att få komma ner i jorden.
Sedan blir det goda bär till hösten hoppas jag.



Önskar en fin start på veckan och bättre väder,

kramar Sussi på gården.





2 kommentarer:

  1. Vad kul med trädgårdsmässa! Och de där duntussarna till höns var ju för roliga:-)
    Jag var med lilla mamma och tittade på höns i förra veckan. Jag tror att de hette dvärgcockin eller nåt sånt. Jättefina var de ialla fall, och så hade de vaktlar som var supersöta och tydligen enorma på att värpa pyttesmå, supernäringsrika ägg!
    Jag har velat ha höns ända sedan vi flyttade hit, men annat har kännts viktigare att göra än att bygga hönshus. Fast varje vår tänker jag att nu kanske, i år ska det nog bli av...:-)
    Vilka fina krokar Sandra har smitt! Vad snällt att hon delade med sig:-)
    Ha en bra start på veckan ni också, och hoppas att bacillerna ger sig av:-)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder ifrån trädgårdsmässan, hoppas du haft en trevlig helg, ha en bra vecka, 3 tanter

    SvaraRadera