onsdag 29 augusti 2012

Att bli inspirerad!

Igår gick det en fantastisk dokumentär om Buck Brannaman på SVT 1. Brannaman är en så kallad hästviskare och inspirerade även till huvudkaraktären i boken Mannen som kunde tala med hästar. Den boken och även filmen är för övrigt en av mina absoluta favoriter.
I den en och en halv timme långa dokumentären för man följa hans arbete med hästar, och då framför allt unghästar. Den människan har så mycket sunt förnuft att man själv framstår som en idiot. Allt föll på plats, och nu har jag så mycket övningar att testa på min egen häst att jag mer eller mindre kommer att bosätta mig i stallbyggnaden.
Jag älskar att bli inspirerad och nu är jag det enda ut i fingerspetsarna. Jag har beställt en bok han har skrivit och den skall också lusläsas!

Jag testade redan idag med några enklare övningar och det fungerade hur bra som helst på hästen min, och det gör mig glad i hela själen!

Jag och hästen.

Förhoppningsvis kommer denna förbättrade markhantering också lysa igenom i ridningen, så småningom i alla fall!

Buck Brannaman.

Och på tal om hästar så ska jag provrida en ny häst inom en snar framtid, och det är ju spännande så att det förslår! Vi hoppas på det bästa!

Ha det gott!
/Sandra

1 kommentar:

  1. Svar: Ja exakt! :) Såg du cinchen (sadelgjorden) han använde (som han använder dagligen)? Den finns att köpa hos www.westernwanted.com

    Vad roligt att du ska provrida en ny häst! Lycka till! ;)

    SvaraRadera