måndag 6 augusti 2012

Från storm till stall!

Stallet börjar ta form! Vi jobbade från morgon till sena kvällen hela helgen och det gav verkligen resultat. Nu är vi på gång!

Det känns extra roligt med just detta stall då virket kommer från vår egen skog. Stormen Dagmar blåste nämligen ner vår skog vintern 2011. En del av timret kapas nu ner till virke, som bland annat används till detta stall. Naturligtvis med valkanterna som utsmyckning i inredningen, så stallet får en riktig westernstil! Av virkesresterna från reglingen av stallet görs boxdörrarna. Av resterna görs också skyltar till boxdörrarna och hökrubbor. Spånet från sågning, hyvling och kapning skall används som strö i boxarna. Är inte det återvinning så säg?

Sandra

Jag har helt klart träningsvärk idag, jag har aldrig gått på gym i hela mitt liv, det behövs liksom inte när man alltid är i farten och bygger något.

Sandra och Nicklas

Som tur var hade jag hjälp av brorsan Nicklas och pappa Per. Pappa kapade virket och Nicklas och jag reglade och spönade. Stallet byggs nu för fyra fullstora hästar.

Före

Efter

Många hammarslag senare så står boxarna klara! Nu fattas lite rör som ska bli skiljeväggar mellan boxarna, dörrarna, lite färg och en hel massa westerninredning! Och hästarna såklart!

Fortsättning följer!
/Sandra

4 kommentarer:

  1. Det ser urtjusigt! Vad duktiga ni är och vad roligt med eget virke.

    SvaraRadera
  2. Åh kommer det flytta in fler hästar hos er? Det se verkligen jätte fint ut, jag måste komma ut och titta någon dag :)

    SvaraRadera
  3. Wow, wow, wow! That is looking absolutely fabulous! Great job! :-)

    SvaraRadera
  4. Ser jättefint ut, gick ju bra det där! :D

    SvaraRadera