torsdag 23 augusti 2012

Det mognar


sakta men säkert i växthuset...




och utanför...


Men tro om allt hinner bli klart?
Jordgubbarna fortsätter att blomma.


Jag tror det behövs så mycket mera sol och värme innan vindruvorna blir klara.
Kanske var jag dum som flyttade ut vindruvan ur växthuset?


Björnbär finns det hur mycket som helst av,
men ännu inga mogna.


Håller tummarna för en solig och varm höst,
så att allt hinner med sig.

Önskar nu en riktigt fin fredag och helg!

Kram Sussi på gården


3 kommentarer:

  1. Hej ! Jag håller oxå tummen för solig o varm höst...vore skönt !!!härligt att kunna skörda egen gurka och tomat...så tappra jordgubbsplanter du hade oxå !!
    Va skoj att du gillar surströmming...är du kanske norrlänning ?

    Sov sött och skön vila till dej med... Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna med dig. I mitt växthuslösa liv har jag skördat en endaste gurka. Men oj vad den var god. Vi delade på den till mellanmål, pojkarna och jag.

    SvaraRadera
  3. Underbart med egenodlat!:-) Min gurka har inte varit så duktig i år, har bara blivit några stycken mot normalt massor:-( Morötterna har inte heller kommit som de brukar. Har ju varit en kall vår och sommar så jag får väl skylla på det.
    Sandra, googla på tex Parelli, de sju lekarna, seven games, friendly game, så kan du hitta både text och youtube-klipp som behandlar att vänja hästen vid dig och utrustningen. Det är ju väldigt bra om man kan få hästen att känna förtroende för utrustningen, istället för att behöva undvika det som är läskigt.
    Jag tycker att Pat Parelli är riktigt bra och använder mjuka metoder, såg honom på ett Sverigebesök för 15 år sedan och det var verkligen "Wow!"
    Även Klaus Ferdinand Hempfling är värd en googling! En otrolig hästmänniska("Be yourself" är ett favoritklipp på youtube):-)Lycka till!

    Kram Maria

    SvaraRadera