söndag 20 april 2014

Billigt till trädgården

Jag, som många andra, älskar att titta i alla fina trädgårds- och inrednings tidningar som finns, man blir så inspirerad! Men ofta är sakerna dyra och alltså inget alternativ till ens egen trädgård. Det senaste jag såg var en trästege från Åhléns, vill minnas att den kostade 299:-, alltså inte allt för dyrt, men varför inte prova att göra en egen?

Jag tog med mig yxan när jag tog ut hästarna igår morse och plockade med mig några slyträd hem. Jag högg bort grenarna och fick två långa störar kvar. Grenade av två mindre träd och kapade upp dem till "stegen". Sedan skruvade jag fast alla steg bara rakt på. Jag har inte försänkt eller någonting (så jag hoppas att ingen provar och ställer sig på den, hehe). 



Skruv är hållbart men inte så snyggt, så jag knöt några bitar rep över dem, det ger också lite mer rustik känsla. 



Påskliljor är en sån underbar gåva på våren, de lyser verkligen upp i den annars ganska grå naturen som är just nu.



Ljusslingan är från Ica Maxi och kostade 149:-, och det är solceller - såklart!



Så när som på lite skruvar och rep, samt sly från naturen så kan man väl kalla detta gratis. Och sånt gillar jag! Det är de små utgifterna som räknas. Och sedan är det något speciellt med att tillverka saker själv, ibland är jag så inne i det att folk (oftast pappa) säger; Det GÅR faktiskt att köpa färdiga saker också! Jag vet, jag vet...

Har lite andra tips om billiga saker till trädgården, så håll ögonen öppna om ni är intresserade!

Kram Sandra




2 kommentarer:

  1. Det blev jättesnyggt! Tack för tipset :-) Kram /Liv

    SvaraRadera
  2. Det er en mycket vacker och dessutom snygg skapelse! Och det gör inget att det er nästan gratis att göra själv!

    SvaraRadera