torsdag 3 april 2014

Flygtur

Igår gick jag och Kalle tillsammans till hagen för att hämta hästarna, då passade jag på att ta med side-pull tränset för att rida på Klara hem. Japp, sagt och gjort, jag hoppar upp och vi går ut på en åker för att ta en liten extra tur innan vi gick till stallet. Jag känner att hon är lite uppe i varv, länger lite på stegen, men är fortfarande lugn. Sedan börjar hon dansa lite och skaka på huvudet. Ja man börjar ju ana.. Sedan går vi en bit till sedan kommer en stegring och följande backutspark. Vi den senare händelsen kunde jag inte längre sitta kvar, för jag sitter ju dessutom barbacka.. Så jag far av och Klara busar lös rejält, galopperar och dundrar fram, som en ko på grönbete! Tillslut kommer hon fram till oss igen och ställer sig som ingenting mitt framför mig. Jag får hjälp av Kalle upp på hennes rygg igen och vi fortsätter ridturen som vi tänkt från början. Fast Kalle hade nu henne i grimskaft ifall att..


Allt gick bra och när vi kom till stallet tog vi bort grimskaftet och så tog jag och Klara en liten sväng själva, tränade på att backa, gå på volt mm. Så vi avslutade bra, trots allt, så när som på ett svullet knä på mig. Unghästar.. På ett igen ikväll bara. Med sadel. 

Kram Sandra

2 kommentarer: