fredag 18 maj 2012

att lära sig att cykla..

är det nya projektet Lilly och Nicklas har för att sysselsätta sig under dygnets alla timmar här hemma..

Lillys nya balanscykel
Den här familjen har nämligen diller på att cykla..
Nicklas och jag (sofia) är båda uppväxta med att ta oss runt på cykel , just som transportmedel, efter körkortet blev det mindre av det..men förra året tog jag slag i saken och köpte mig en (dyr!) cykel för att ta mig ut på vägarna här på Alnö.Det visade sig att det var riktigt roligt och jag cyklade 5-6 mil/veckan. min kära sambo kunde ju inte va sämre så han tog sig och köpte en cykel han också (efter jag förbjudit honom att låna min pga hans historia av cykelhaveri) så istället för lika träningsoveroller så har vi likadana cyklar.




Vi upptäckte vad roligt det var att ta sig ut, så på förra sommarens husvagns semester så tog vi med cyklarna.

Efter jag cyklat från Sippmikks stugan i "blandad" terräng

Sofia downhill åreskutan
Nicklas


cykeltur utanför åre


nu när man är tvåbarnsförälder så måste man planera för hela familjen så vi gick ock köpte en cykelvagn, eller rättare sagt en året runt vagn som man kan använda till cykelvagn, skidpulka, joggingvagn, syskonvagn och hikingvagn, de är dyra att köpa men absolut värt det! (dessutom lyckades vi hitta en begagnad för halva priset!)


Så snart är vi ute på vägarna igen...Tevlig helg önskar vi på Stolpås!

1 kommentar:

  1. Så mysigt det ser ut.
    Downhill har även denna familj funnit men då i Idre, det räcker ännu tycker modern i alla fall. :)

    SvaraRadera