söndag 6 maj 2012

Tårtafton!

Ikväll har jag bjudit hem vänner på tårta, för imorgon fyller jag nämligen 23 år. Jag har bakat en björnbärstårta av bären från mammas trädgård så det blir lite extra kul att bjuda på!

 Och imorgon kommer hela tjocka släkten och då blir det surströmming, som är min favoriträtt! 


Sandra och Gubben.
Gubben har hamnat långt från travbanan nu.

Mamma Sussi tog lite bilder på mig och hästen, vilket inte brukar vara så enkelt. En gammal travare som Gubben vill då inte stå still någon längre stund. Men han har ändå utvecklats mycket sedan han kom hit till gården. Första tiden gick det knappt att hoppa upp i sadeln, och när man väl kom upp så backade han mer än han gick framåt. De flesta tyckte att jag köpt en helknäpp häst, och det tyckte jag med, fast på ett bra sätt. Han är inte dum, han är smart och envis. Men jag är envis jag också, kanske är det därför vi ändå passar ihop. Det är så härligt att kunna ta en ridtur när man känner för det, och praktiskt är det också, man kan med fördel ta hästen till de olika hagarna och kolla till korna!

Jag önskar er alla en skön söndag!
/Sandra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar